Digitise Group ApS

Case: Baron Danmark A/S

Et "koblingshus" fik Barons systemer til at tale sammen

Det rette PIM-system var ikke det dyreste

Udfordringen

BARON oplevede, at kunderne havde svært ved at finde de rette reservedele til deres tvangsblandere og ønskede derfor at øge tilgængeligheden for brugerne. De mærkede kundernes frustration gennem mange henvendelser omkring reservedele og fejlbestillinger. Derfor bestod opgaven i at samle data fra mange kilder, blandt andet ERP, dokumenter, brochurer, og lave koblingen mellem produkter og reservedele. Resultatet blev en intuitiv salgsproces med et gnidningsfrit dataflow. Se et eksempel på brugergrænsefladen her.

Om Baron 

BARON A/S er en førende virksomhed inden for byggeudstyr, blandt andet topmoderne tvangsblandere, robuste transportbånd og et bredt udvalg af værktøjer der er designet til at optimere effektivitet, sikkerhed og holdbarhed for brugerne.

Samling af data på tværs af systemer og sprog 

BARON er en visionær virksomhed, der har forhandlere i både Tyskland og England foruden Danmark. Da de kom til os, havde de en lang ønskeseddel - men der skulle styr på data før punkterne på ønskesedlen kunne indfries. Ikke nok med at data fra ERP, diverse dokumenter og brochurer skulle ensrettes, så måtte vi også tage højde for flere sprog og arbejdsgange. 

Sammen med BARON fik vi lagt en handlingsorienteret plan for, hvordan vi kunne komme til at sætte flueben på ønskesedlen. Løsningen blev et digitalt roadmap, hvor først et PIM system blev etableret og konfigureret. Her faldt valget på Akeneo PIM, da den dækker de behov BARON har for produktdata. At Akeneo PIM havde den ønskede fleksibilitet og struktur, var ikke den eneste fordel ved systemet. BARON kunne let og hurtigt komme i gang med at bruge PIM til en brøkdel af omkostningerne ift kommercielle alternativer med en gratis Community plan. At få styr på data behøver ikke nødvendigvis at medføre integration af PIM med tårnhøje udgifter. 

Herefter blev etableret fleksible cloudforbindelser i Azure Logic Apps (integration) til Business Central og Akeneo PIM for at stille den nødvendige data til rådighed til websitet. 

 BARONs egen CEO, Carsten Filsø, har kaldt løsningen for et "koblingshus", hvor hverken systemer eller landegrænser kan stå i vejen for udveksling og opdatering af retmæssige data. Og dét sendte BARON på rette kurs. 

Løsningsarkitektur

"Koblingshuset" er baseret på Azures integrationsplatform og består af en række Azure Logic Apps, der let får PIM, ERP og hjemmeside (CMS) til at udveksle data hurtigt og gnidningsfrit. 

Koblingshus gav nye muligheder for at øge brugervenligheden 

Koblingshuset banede vejen for nye muligheder for at øge brugervenligheden. Efter opsætning og kobling mellem ERP og PIM i en fælles cloudløsning, kunne vi trække opdaterede data til brugerne. I tæt samarbejde med BARON udviklede vi et nyt website med fokus på at gøre det let for brugerne at finde korrekte reservedele og tilbehør samt en integrereret B2B shop. Sitet har sidenhen også fået et B2C shop-ben på det britiske marked. 

Går du og overvejer at få implementeret et "koblingshus"?

Alle rettigheder forbeholdes © 2024