Søgemaskineoptimering (SEO)
Bliv en del af målgruppens kunderejse
Søgemaskineoptimering (SEO) er en essentiel del af enhver succesfuld online marketingstrategi. Ikke nok med at du udnytter din hjemmesides fulde potentiale; med en god strategi får du også mulighed for at komme med på målgruppens kunderejse tidligt i processen.
Brug din hjemmeside aktivt i din markedsføring
Få mest muligt ud af din primære platform online: Din hjemmeside. Med udgangspunkt i målgruppens behov, er det muligt at nå potentielle kunder flere steder i deres beslutningsproces med en god SEO-strategi. Uanset om du har brug for rådgivning eller at outsource virksomhedens SEO-opgaver, står vi klar til at hjælpe.
Vores fremgangsmåde
Søgeordsanalyse
Med udgangspunkt i målgruppens behov og jeres forretning, analyserer vi relevante søgeord og potentialeberegning.
Teknisk gennemgang af website
Øg din hjemmesides performance med teknisk gennemgang og optimering.
Content strategi
Gør din hjemmeside let at finde med en gennemarbejdet contentplan.
Rapportering og dialog om målsætninger
SEO er en langsigtet strategi. Vi holder løbende kontakten, så vi kan målrette eksponeringen af din hjemmeside.
Bliv en del af beslutningsprocessen
Når din målgruppe er B2B-virksomheder, ved du, at beslutningsprocessen kan være lang. Store investeringer kræver tid, og der kan gå måneder fra de første gang ser dit produkt, til de lægger en ordre.
SEO holder din virksomhed top of mind ved at sikre, at du dukker op i søgeresultaterne, når din målgruppe søger løsninger. Med relevant indhold og strategiske søgeord møder du dem løbende i deres researchfase, så de husker dig, når de er klar til at købe.
Ofte stillede spørgsmål om søgemaskineoptimering (SEO)
SEO, eller søgemaskineoptimering, er et begreb for processen med at forbedre en hjemmesides synlighed i organiske (ikke-betalte) søgeresultater på søgemaskiner som Google og Bing. Dette inkluderer blandt andet optimering af indhold, forbedring af teknisk ydeevne, finjustering af kunderejse, linkbuilding.
Prisen for SEO kan variere afhængigt af virksomhedens behov, målsætninger og konkurrence på markedet. Typisk starter vi samarbejdet med både en teknisk audit og en analyse af søgeord tilknyttet jeres hjemmeside for bedst muligt at kunne vurdere opgavens omfang.
For at få en pris på søgemaskineoptimering af netop din hjemmeside, kan du booke en gratis afklarende samtale.
Med SEO (Search Engine Optimization) fokuserer du på organisk vækst gennem optimering af hjemmesidens indhold og struktur for at rangere højere i søgeresultaterne
SEM (Search engine marketing) dækker over både SEO og betalte annoncer, men oftest bruges det til at referere til betalte annoncer som PPC (Google Ads), hvor du betaler for at komme øverst i søgevisningerne.
Hos digitise hjælper vi vores kunder med begge dele.
Skal vi snakke om SEO?
Ydelser