Digitise Group ApS

Case: Tytex samlede indsatserne og skabte fremdrift

Digitalt marketing fundament gav overblik og retning

Under en større omlægning af Tytex's digitale tilstedeværelse, blev det klart, at der var uudforskede muligheder for eksponering af deres seneste nye brand universer. Med omlægningen opstod et behov for at skaffe relevante besøgende til de nye websites og konvertere selvsamme besøgende til kunder. Velvidende om vigtigheden af data, havde direktionen også et ønske om, at bruge disse til videreudvikling af de digitale kunderelationer.

Et godt samarbejde indfriede digitale visioner

Da TYTEX var godt i gang med at opgradere deres digitale tilstedeværelse med hjemmesider til hvert af deres brands, tog de kontakt til os for at få rådgivning i den videre proces. Sammen tegnede vi et overblik over relevante muligheder for eksponering af de nye hjemmesider, såvel som dataindsamling og -visualisering.

Vores første fokus var på, at gøre de nye hjemmesider let tilgængelige på søgemaskiner, så de kunne få flere besøg af potentielle kunder. Derfor foretog vi SEO analyser af hjemmesidernes performance og muligheder for positionering og udarbejdede derpå en handlingsplan for at øge eksponering og CTR for relevante søgeord.

Dernæst blev server-side tracking, Cookie-popup og målsporing opsat på de enkelte sider og data fra Google Analytics 4, Google Ads og Google Search Console blev samlet i et dashboard på Google Looker Studio. Dermed er TYTEX's interne beslutningstagere altid sikre på, at det altid er de samme KPI'er der måles på.

Vigtige nøgletal tilgængelige 24/7

Med en samlet visualisering af datastrømme er det blevet muligt for direktionen, samt salgs- og marketingafdelingen i TYTEX, at træffe beslutninger baseret på opdateret statistik om performance og brugeradfærd. Interne interessenter kan nu følge nøgletallenes udvikling ét sted 24/7, så de undgår at bruge en masse tid på at finde og analysere data fra flere forskellige trackingværktøjer.

Om Tytex

Tytex er en førende virksomhed inden for medicinske beklædningsgenstande og tekstiler. De har over fem årtier af erfaring i at levere innovative løsninger til sundhedsindustrien. De tilbyder blandt andet produkter, der dækker forskellige segmenter inklusiv postoperativt tøj, specialiserede kompressionsbeklædninger og moderigtigt medicinsk tilbehør. Tytex udvikler produkter, der prioriterer komfort, bevægelighed og sikkerhed hos patienterne.
Du kan læse mere om Tytex' produkter ved at klikke her:
Tytex
Safehip
Carefix by Tytex
Customised by Tytex
Contince Care byt Tytex

Digitalisering hjælper virksomheder på forkant

Tytex så et behov for skræddersyede platforme til hver af sine målgruppesegmenter, hvilket hjalp dem på forkant af udviklingen i markedet. Når markedsdynamikken skifter, og nye teknologier og forbrugertrends opstår, bliver det nødvendigt for virksomheder at reagere og tilpasse sig. En forældet digital platform kan hurtigt sætte en virksomhed bagud, specielt hvis den ikke er optimeret til nutidens mobile-first verden eller integrerer de nyeste e-handelsfunktioner. Sådanne platforme kan også hæmme effektiv dataindsamling og -analyse, hvilket er afgørende for at forstå og reagere på nuværende brugeradfærd. Analyse af brugerdata kan afsløre skift i kundeadfærd og præferencer, hvilket giver uvurderlige indsigter i, hvordan en virksomheds digitale tilstedeværelse bør udvikles. For at sikre vedvarende vækst og konkurrenceevne, skal virksomheder derfor løbende evaluere og forny deres digitale strategier i takt med at markedet og teknologien udvikler sig.

Tytex - en virksomhed i fremdrift

Vi er meget stolte af vores samarbejde med Tytex, der i dag sælger medicinske beklædningsgenstande i både USA, Tyskland og Thailand foruden Danmark. Hos digitise group hjalp vi med at træffe de rette beslutninger i en stor digitaliseringsproces, at få det fulde udbytte af Tytex's nye hjemmesider med søgemaskineoptimering (SEO) og konverteringsoptimering, samt datavisualisering for et bedre beslutningsgrundlag. Med et godt fundament for deres digitale marketingindsatser, er der nu plads og overblik til videre udvikling og vækst.

Hvad er server-side tracking?
Hvorfor skal man have cookie-popup?
Hvad betyder målsporing?

Vi arbejder også sammen med

Alle rettigheder forbeholdes © 2024