Digitise Group ApS

Automatiser arbejdsprocesserne

Microsoft Power Automate (Desktop)

Optimer din arbejdsproces med Power Automate og Power Automate Desktop 

Automatisering er nøglen til at frigøre tid og øge produktiviteten. Power Automate og Power Automate Desktop er værktøjer fra Microsoft, som gør op med manuelle arbejdsopgaver og hjælper med at etablere effektive skalerbare arbejdsprocesser.  

Microsoft Power Automate

Power Automate er en cloudbaseret tjeneste, der gør det nemt at automatisere arbejdsprocesser og opgaver mellem dine foretrukne cloudbaserede applikationer- og tjenester. Det gør blandt andet, at du er fri for at veksle mellem flere programmer, når du f.eks. skal håndtere ordrer eller leads. Med Power Automate kan du oprette flows, der automatiserer gentagne, manuelle opgaver og derved forbedrer produktiviteten. 

Automatiserer processer mellem tusindvis af tjenester 

Der er mere end 1000 certificerede tjenester tilgængelige for Power Automate. Lad os kigge på de 5 mest populære: 

  • Microsoft 365 - Til automatisering af opgaver relateret til e-mail, kalender og kontordokumenter. 

  • SharePoint - For at håndtere dataopbevaring, dokumentstyring og samarbejde. 

  • Dynamics 365 - Til CRM- og ERP-relaterede arbejdsprocesser. 

  • Salesforce - For at automatisere salgs- og kundeserviceopgaver. 

  • OneDrive - Til filsynkronisering og deling. 

Tjenesterne spænder over mange funktioner og processer på arbejdspladsen, der er afgørende for den daglige drift.

Microsoft Power Automate Desktop

Power Automate Desktop (PAD) er et RPA-software, også kendt som en kontorrobot. Med PAD er det muligt at automatisere administrative opgaver i ældre web- og desktopløsninger uden brug af kode. En kontorrobot kan udføre de samme manuelle opgaver som en medarbejder, men hurtigere, fejlfrit og 24/7. Det frigiver tid hos medarbejderen, der kan fokusere på mere spændende og komplekse opgaver. 

Hvad er forskellen på Power Automate og Power Automate Desktop? 

Både Power Automate og Power Automate Desktop kan hjælpe med at effektivisere interne arbejdsgange. Hvis du har svært ved at danne dig et overblik over, hvilken løsning der er det rette i din virksomhed, kan du tage et kig på tabellen herunder, hvor vi sammenligner Power Automate og Power Automate Desktop. 

FunktionPower AutomatePower Automate Desktop
TypeCloud-baseretDesktop-baseret (RPA)
AnvendelsesområdeTværs af applikationer og tjenester i skyenLokale opgaver på en enkelt computer
IntegrationAPI’er til mange applikationer Imiterer brugerhandlinger
Automatiseringstype Simple og komplekse processer Repetitive desktop- og webapplikationsopgaver
Brugergrænseflade Web-baseret grænseflade Desktop-applikation
Tilgængelighed Overalt med internetforbindelse Kun på den installerede computer
Skalerbarhed Høj skalerbarhed og fleksibilitet Begrænset til enkelte brugeres arbejdsstation

Automatiser dine arbejdsprocesser med Power automate 

Nu siger vi, at Power Automate kan automatisere en bred vifte af arbejdsprocesser, men arbejdsprocesser er et vidt begreb og varierer fra virksomhed til virksomhed. At påstå at mulighederne er uendelige, hjælper ikke dig til at få et bedre overblik, så vi har samlet nogle eksempler på processer, som Power Automate kan hjælpe med at automatisere: 

  • Godkendelsesprocesser: Automatisering af godkendelsesflow for dokumenter, rapporter og anmodninger. 

  • Faktureringsprocesser: Automatisering af afsendelse af fakturaer, sporing af betalinger og opdatering af regnskabsposter. 

  • Lead-håndtering: Automatisk tildeling af kundeemner til sælgere, oprettelse af opfølgningsopgaver, afsendelse af e-mails og opdatering af CRM-registreringer. 

  • HR-processer: Automatisering af onboarding af nye medarbejdere, sporing af medarbejderferier og opdatering af medarbejderregistreringer. 

  • Kommunikation og kundeservice: Automatisering af meddelelser eller reaktion på e-mails med høj prioritet. 

  • Datahåndtering: Kopiering af filer fra én tjeneste til en anden, indsamling af data og deling af disse oplysninger med dit team. 

  • Ordrehåndtering: Automatisk oprettelse af ordrer baseret på PDF-dokumenter, e-mails eller ordrer hentet fra en portal. 

  • Fakturagenkendelse: Automatisk håndtering af godkendelsesprocessen for fakturaer. 

Ønsker du at få automatiseret nogle opgaver, der ikke står på listen? Skriv og spørg, så vender vi tilbage med et svar snarest muligt. 

Kom godt i gang med Power Automate 

Hos digitise har vi flere års erfaring med automatisering af arbejdsprocesser og har set både Power Automate og Power Automate Desktop gøre en kæmpe forskel for B2B virksomheder. Ikke nok med at der spares tid og ressourcer; en korrekt implementering har positiv indflydelse på både medarbejdertilfredshed og bundlinje. 

Skal vi kigge nærmere på jeres muligheder for effektivisering af arbejdsprocesser med Power Automate og Power Desktop? Så lad os tales ved.

Ofte stillede spørgsmål

Hvad er Power Automate og Power Desktop?
Hvordan kan Power Automate og Power Desktop integreres i eksisterende systemer?
Hvilke typer arbejdsprocesser kan automatiseres?
Hvordan kan Power Automate og Power Desktop forbedre effektiviteten i en virksomhed?
Hvad er omkostningerne ved at bruge Power Automate og Power Desktop?
Alle rettigheder forbeholdes © 2024